5 +1 dolog, amit a blogolásból tanultam

2020. december 29. 15:47 - agnesdualko

pexels-vlada-karpovich-4050319.jpg

 

Az év végéhez közelítve elkezdtem visszatekinteni és számot vetni, hogy mi minden történt 2020-ban – és hova sikerült eljutni az év elejéhez képest.

Idén lettem alkalmazottból vállalkozó, aminek köszönhetően 180 fokos fordulatot vett az életem nagyjából minden területe. Ez a tény önmagában is megérne egy külön cikket, de most arról szeretnék írni, hogy milyen szerepe van/volt ebben annak, hogy vezetem ezt a blogot.

A blogot 2017 decemberében indítottam, tehát pont 3 éve. Nem volt semmiféle tudatosság abban, ahogyan elkezdtem írni, egyszerűen csak szerettem volna másokkal is megosztani az ötleteimet és kreativitásra ösztönözni azt, aki olvassa az írásaimat.
A másik célom pedig az volt, hogy a saját fókuszomat is megtartsam ezen a területen, hiszen 2017 májusában szereztem meg a dekoratőri és a lakberendezői végzettségeket, mégsem mertem teljes mellszélességgel belevágni a munkába.

Bátortalanságomnak, tapasztalatlanságomnak és a többirányú érdeklődésemnek köszönhetően a blogon eleinte szinte kizárólag DIY (do it yourself – csináld magad) témájú cikkeket hoztam, majd ezeket szép lassan kiegészítették a dekoratőri munkáimról írt beszámolók.

2019 nyarára érett meg bennem az elhatározás, hogy a saját lábamra állok és 100 %-ig a vállalkozásomból fogok megélni. Fél évet adtam magamnak, hogy belevágjak az ismeretlenbe és minden figyelmemet a vállalkozásom felépítésének szenteljem.

2020 tavaszától a blog az online kommunikációm egyik fő eleme lett. Jelenleg ezen a felületen tudom megmutatni legjobban a tudásom és egyben folyamatosan értéket teremteni az olvasóim számára.
Még mindig nem lehet azt mondani, hogy maximálisan tudatos ez a kommunikáció, hiszen a cikkek nagy része általában egy hirtelen inspirációból születik, de az biztos, hogy a blog írásából rengeteget tanultam:

1. Megtanultam írni

A választékos fogalmazással alapvetően sosem volt gondom. Az írás mindig is jobban ment, mint az, hogy szóban fejezzem ki magam, viszont a cikkek, posztok rendszeres készítésével érzem magamon a fejlődést, és azt, hogy egyre gyorsabban és könnyebben megszületik egy-egy bejegyzés.

2. A blogolás fegyelemre és konzisztenciára tanít

A blog és a többi közösségi média felület akkor működik jól (és lesz egy „élő” dolog), ha rendszeresen készülnek a friss és hasznos tartalmak. Ez nem csak egy hobby, amit akkor csinálok, amikor kedvem van hozzá. Ha azt szeretném, hogy megmaradjon a közönségem figyelme – és folyamatosan értéket találjanak nálam - akkor éppen nincsen ihletem is írnom kell. Ezen még dolgozom. :)


3. A közönségből kell kiindulni

Többször megesett, hogy amiről azt gondoltam, hogy „na ez egy egész jó kis poszt lett”. az semmi reakciót nem váltott ki, amiről meg azt gondoltam, hogy „egynek jó lesz, de semmi extra”, ott meg záporoztak a kommentek és a lájkok. Emiatt volt, hogy összezavarodtam, de levontam a konklúziót. Nem az a fontos, amit én annak tartok, hanem az, ami az olvasót érdekli.
Ebből kiindulva készítettem is egy kérdőívet, amit olyan sokan kitöltöttek, hogy másfél hónapnyi cikket meg tudtam belőle írni, melyek többsége ki is került az Index blogoldalának címlapjára.


4. Elég jó az elég jó

Ez a mondat az üzleti mentoromtól származik és az idei év egyik legnagyobb tanítása számomra.
Veled hányszor fordult már elő, hogy valamibe azért nem kezdtél bele, vagy azért nem tetted nyilvánossá, mert még nem érezted késznek, vagy féltél mások véleményétől?
Én emiatt toporogtam éveket egy helyben, viszont mióta elengedtem (persze csak részben) a tökéletességre való törekvést, látványosan gyorsabban haladok mindennel.
Korábban akár egy fél napot is elvitt egy cikknek a megírása, mostanra ez 1-2 órát vesz csak igénybe, a képek kiválasztásával együtt.


5. A változás jó

A cikkeket végigpörgetve a blog indulásától mostanáig, észrevehető a fejlődés. Ahogy én változok, változik a tartalom is és ez szerintem jó. Az írásnak egyébként is van egyfajta személyiségformáló ereje és ez visszaköszön az oldalon.


+1. Új kapcsolatok

A legjobb dolog, amivel az elején egyáltalán nem számoltam, hogy mennyi klassz embert ismertem meg a blog miatt.
Mit sem ér a sok szép és hasznos tartalom, ha nem követi igazi emberi kapcsolódás. Minden hátrány ellenére hálás vagyok, hogy abba a korba születtem, ahol ennyi lehetőségünk van elérni a hozzánk hasonló érdeklődésű emberekhez. Tudom, hogy sokan szidják a közösségi média felületeket túlhasználó embereket, fújnak az influenszerekre és valamilyen szinten a „blogger” is már egy negatív kicsengésű kifejezés.
Az én véleményem az, hogy ezek a felületek csak olyan eszközök, melyeket okosan használva rengeteg értékes kapcsolatra tehetünk szert. Személy szerint új megbízásokat, a vállalkozásom gyorsabb fejlődését és új barátságokat köszönhetek annak, hogy írom a blogot és rendszeresen készítek posztokat Facebookra és Instagramra is.

Csakis rajtunk múlik, hogy az interneten (és máshol is) milyen tartalmat fogyasztunk, mi az, amit beengedünk az életünkbe. Rajtunk múlik, hogy romboló, felesleges, időpazarló, vagy esetleg építő, hasznos és értékes tartalmakra szánunk időt.
Én igyekszem továbbra is az utóbbi tábort erősíteni és ötleteimmel segíteni, hogy a te lakásod is igazi otthon lehessen.

Köszönöm, hogy itt vagy!

blog.jpg

 

Fotók: Pexels, Varga Balázs

 

Ha tetszett az írásom és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról vagy kreatív alkotásomról, akkor kövess a Facebook oldalamon!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesdualko.blog.hu/api/trackback/id/tr4116362738
süti beállítások módosítása