Térterápia a Vaszati által - Interjú Miklovics Mónival

2020. július 28. 16:39 - agnesdualko

img_20200602_183540.jpg

Mindig is foglalkoztatott, hogy más tervezők hogyan gondolkodnak, milyen módon közelítik meg a hivatásukat. Véleményem szerint jó dolog, hogy ebben a szakmában nincsenek sémák, ahány tervező, annyi féle megközelítése van a lakberendezésnek – nyilván a szakmai alapokon túl.

Miklovics Mónival a Facebookon keresztül kerültem először kapcsolatba, kiderült, hogy ugyanoda jártunk lakberendező képzésre. Később élőben is találkoztunk és hamar egyértelművé vált, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk. Azóta is igyekszünk egymást a tapasztalataink elmesélésével segíteni.

Móni a Vaszati térrendezés szakértője. Ezt a módszert annyira érdekesnek találtam, hogy úgy gondoltam, bemutatom őt egy mini interjú keretében itt a blogon.

  • Köszönöm, hogy elfogadtad a felkérést. Kérlek, mesélj picit magadról. Hogyan lettél lakberendező?

Az otthonok szépsége, rendezettsége mindig is elvarázsolt, de az élet mégis először a közgazdász pálya felé vitt el. Már a szakmámban dolgoztam, amikor elvégeztem pár évvel ezelőtt egy OKJ-s lakberendező tanfolyamot, hogy jobban elmélyedjek ezen a területen, több háttérinformációm legyen, hogyan is működik egy otthon megteremtése. Nagyon szeretem a harmóniát, a rendet a fizikai világomban, és hiszek abban, hogy ez nagymértékben hatással van a belső világunkra is. Úgy gondolom, hogy szükségünk van a folyamatos megújulásra a lakásunkban is, hiszen minden más is állandó változásban van körülöttünk. Hiszem, hogy a világban minden a mi kivetülésünk, így az otthonunk adott állapota is a belső világunk éppen aktuális fizikai megjelenítése. Fontosnak tartom, hogy a funkció-kényelem-személyiség háromszög teljesülhessen és az egyes összetevők egymásra találhassanak otthonunkban.
Mindezek hatására volt bennem egy erős belső sugallat, hogy az, amit én a terekkel alkotni szeretnék, tovább nyúlik a lakberendezésen. Így először a feng shuival ismerkedtem meg, de annak tanításaival nem tudtam teljes mértékben azonosulni, majd ezt követően néhány éve találtam rá a vaszatira, és azonnal tudtam, hogy ezt kerestem, vagy legalábbis ez lesz az alapja a térrendezési jövőképemnek.

 

2020-07-16-16-20-20-449.jpg 

  • Mi az, amit a munkádban a legjobban szeretsz?

Amikor látom, ahogy a négy fal között egy otthon megszületik, vagy éppen újjászerveződik, és az ezzel járó elégedett mosolyokat. A kedvenc részem a legelső lépésekhez tartozik, amikor megálmodjuk, hogyan legyen a teljes ürességből egy élhető hely, amikor még lehet játszani a térrel, és láttatni engedi, hogy mennyi lehetőséget is rejt valójában magában. Mivel nagyon fontosnak tartom a jól funkcionáló otthont, ezért szívemnek is nagyon kedves, amikor nemcsak a katalógusképek alapján álmodunk meg valamit, hanem az ottélők tudják jól és kényelmesen használni a lakóteret és nemcsak a rosszul rögzült megszokások fogják irányítani a lakásunk egyes funkciójainak használatát. Sajnos, vagy nem sajnos, de úgy vagyunk beprogramozva, hogy a rossz dolgokat is rövid időn belül megszokjuk, és alkalmazkodunk hozzájuk.
Az egyik célom, és a hitvallásom nemcsak a lakberendezésben, hanem az egész életre vonatkozóan, hogy a jó dolgokhoz szoktassuk magunkat hozzá, és hosszútávon, távlatokban gondolkodjunk és alakítsuk ki a mindennapjainkat. Ebbe az otthonunk is beletartozik, hogy például ne kelljen bosszankodni egy rossz magasságba elhelyezett tükör miatt, vagy ha a vaszatira gondolok, akkor legyen egy kellően támogató az élettér, amivel könnyedebbé varázsoljuk a mindennapi kihívásokat, és megteremtünk egy olyan kellemes menedéket, ami feltölt minket energiával.

  • Hol találkoztál a Vaszatival?

Ez egy nagyon vicces találkozás, mondhatni szerencsés „véletlen”. A legelső találkozásom a vaszatival még az egyetem alatt történt, amikor a feng shuit tanulmányoztam, de akkor valahogy elveszett a figyelmem előtt. De mégis határozottan emlékszem a pillanatra, amikor elutasítottam egy gondolattal, hogy mi ez, egy újabb ellentmondó elmélet, nem kell ez nekem. Utána elteltek évek, és nem foglalkoztam tudatosabban az otthonaink mélyebb, rejtett üzeneteivel. De végül mégis jött az áttörés, 2016. decemberében, az ünnepi időszakban. Volt időm, szörföltem a neten, az egyik kedvenc motivációs előadóm youtube videóit böngésztem és lévén közeledett az év vége, jócskán jöttek velem szembe az évlezáró és évtervezős videók kínálatából is. Egyszercsak felkaptam a fejem az egyik videó címére és mondtam magamban, hogy én már olvastam valamikor évekkel ezelőtt a vaszatiról, de akkor elutasítottam egy laza mozdulattal. Majd megnéztem az említett videót és teljesen beszippantott, azonnal jelentkeztem a februári tanfolyamra.
Azóta is folyamatosan tanulom és gyakorlom ezt a tudományt, egyre jobban ásom bele magam a többi védikus tanításba is, hiszen a vaszati csak egy kis szelet az egészből. Tudom, hogy a lakásunk ideális kialakítása rengeteget számít, de azt is tudom, hogy ez nem elegendő egy minőségi életstílus megvalósításához. 

  • Hogyan tudnád a Vaszati lényegét összefoglalni néhány mondatban azoknak, akik még nem találkoztak vele?

A vaszati az otthonunkat nem úgy kezeli, mint egy halom építőanyagból összeálló mesterséges építmény, hanem mint egy a természettel és emberekkel élő egységet alkotó közeg. A Vaszati egy olyan ősi védikus térrendezési módszer, ami gyakorlatias, hasznos és tudományos alapokon nyugszik, és tökéletesen integrálható a mai életkörülményekbe is. Ráadásul ebben a szemléletmódban összekapcsolódnak a számomra fontos témák is: az önismeret, a terek iránti tisztelet és a logikus, számokon alapuló rendszerszemlélet.

A vaszati lényege, hogy úgy alakítjuk ki az otthonainkat, hogy azok összhangban legyenek a természeti törvényekkel. A legfontosabbak a Földet körbe ölelő energiaáramlások, melyek a szoláris, valamint az organikus energiák, melyek keletről, valamint északról érkeznek. Az a fő kérdés, hogy ezek a nagyon kedvező energiák „bejutnak-e” a lakásba. A két égtáj eredője az északkelet, melynek szintén kiemelt szerepe van. A vaszati úgy tanítja, hogy akkor vagyunk kiegyensúlyozottak, egészségesek, sikeresek, ha azok a terek, melyekben huzamosabb ideig tartózkodunk, összhangban vannak ezekkel a természetes energiaáramlásokkal.

A vaszati természetesen nem csodaszer, hanem egy olyan térrendezési eszköz, ami segíti harmonizálni az otthonunk energiáit és ezáltal az életünk valamennyi területét is. Lehet, hogy valakinek ez nagyon sziruposan hangzik, de nem egy rózsaszín ködös álmot kergetünk a vaszatival. Hiszen nem is kapunk olyan ígéretet, hogy meg fog szűnni az összes problémád, de ha lesz is, akkor kevesebb akadállyal fogsz szembesülni, vagy könnyebb lesz túljutni ezeken a nehézségeken.

Gyakorlati oldalról úgy néz ki, hogy górcső alá vesszük egy értékelő táblázat segítségével az elvek érvényesülését a vizsgálandó lakás, iroda, egyéb üzlethelyiség esetében. Az eredményből látható lesz, hogy mennyire érvényesülnek a vaszati elvei, egyértelműen meghatározható, hogy hol (azaz mely égtájon) és milyen jellegű korrekció szükséges.

  • Tudnál említeni néhány ügyfélélményt, sikersztorit? Mit mesélnek Rólad az ügyfeleid?

Remélem, csupa jókat mesélnek az ügyfeleim. :)
Komolyra fordítva a szót, eddig olyan visszajelzéseket kaptam, mind a lakberendezés, mind a vaszati területén, hogy a megbízásokat lelkiismeretesen végzem, precízen és alaposan figyelembe veszek minden kis apró részletet. Nem erőltetek rá senkire olyan megoldást, amivel nem tud azonosulni. A folyamatos tanulás híve vagyok, így biztos vagyok abban, hogy egyre profibban és a jövőben még átfogóbban tudom kielégíteni a hozzám fordulók térrendezési igényeit.

  • Hol találhatnak meg Téged, akik Veled szeretnének dolgozni?

A TÉRterápia Facebook oldalamon rövidebb írások, életképek, a mindennapi történések kerülnek ki. Itt a FB oldalon keresztül üzenetben tudod velem felvenni a kapcsolatot.

A TÉRterápia blogot pedig nemrég indítottam, ahova a hosszabb szöveges tartalmakat fogom közzétenni azok számára, akik jobban szeretnék megérteni a vaszatit és annak mélységeit: terterapia.cafeblog.hu

Még egyszer köszönöm Móninak, hogy bevezetett minket a Vaszati "előszobájába". Ha érdekel Téged is a módszer, ne habozz, írj neki!

***

 

Ha tetszett az írásom és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról vagy kreatív alkotásomról, akkor kövess a Facebook oldalamon!

Szép napot,
Ági

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesdualko.blog.hu/api/trackback/id/tr7616081170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása