Egy asztalka új élete

2018. január 28. 15:11 - agnesdualko

Biztosan nálatok is van a lakásban olyan bútor, amit régen szerettetek, de mára már kicsit meguntátok, viszont nincs szívetek megválni tőle. Esetleg egy olyan darab, amit kedveltek ugyan, de valahogy mégsem illik az összképbe?
Az a szuper jó hírem van, hogy nem kell ettől a bútortól megválnotok, mert egy kis kreativitással új köntösbe öltöztethetitek a kedves tárgyat. Na meg kitartással és jó sok piszokkal... :)
Legutóbb egy asztalkának adtam új életet. Méretre tökéletes és a formája is nagyon megtetszett, viszont már elég kopott volt szegény és a színe sem illett sehogyan a nappalimba. Ő az:

20170917_140019.jpg

Mutatom, hogyan készült (a képek minőségéért elnézést kérek, amikor csináltam, csak telefonnal tudtam fotózni) :

Nem először újítottam fel bútort, így tudtam, hogy a művelet jó kis felfordulással és iszonyatos mennyiségű porral jár (ilyenkor magamban sajnálkozom, hogy miért nem lakom még mindig kertes házban...). Az előszobát áldoztam be a folyamathoz, ez tűnt a legkönnyebben kitakaríthatónak. Szóval:

1. Mindent kipakoltam, amit csak lehetett, hogy ne legyen poros, majd leragasztottam újságpapírral egy kis területet (ezúton is köszi a kihordóknak, hogy állandóan telepakolják a postaládámat olvasásra alkalmatlan nyomtatványokkal.. :)). Ezután nekiestem az asztalnak csiszolóval. A nagyobb felületeket a kis gépemmel - deltacsiszolóval dolgoztam meg, a nehezen elérhetőeket csiszolóvászonnal. Nagyon fontos, hogy a korábbi lakkot vagy festéket rendesen eltávolítsuk, mert csak így fog rendesen megtapadni rajta az új festék.

2. Összetakarítottam, portalanítottam a bútort.

3. Előkészítettem az asztalt a festéshez. Nem akartam az egészet egyszínűre mázolni, ezért maszkolószalaggal leragasztottam a kihagyni kívánt részeket.

4. Festés! Fehér színt választottam, amihez az OBI 2in1 zománcfestékét használtam. Könnyű festeni vele és ami nagyon jó még benne, hogy teljesen szagtalan, így nem kellett még a lakást plusz három napig szellőztetni... :) A festéket rövid szőrű velúrhengerrel vittem fel két rétegben (elég néhány órát várni a két réteg között), ahol nem fértem hozzá, kis ecsettel segítettem a dolgot. Megszáradva sima, homogén felületet kaptam.

5. Lakkozás. Azokat a részeket, ahova nem került a fehér festékből, natúr lakkal fedtem, hogy ellenállóbb legyen. A lakkot ecsettel vittem fel, szintén két rétegben. Itt viszont a tartósság érdekében ki kell várni a 12 órát a két réteg között.

A művelet képekben:

20170917_135831.jpg

20170917_160137.jpg

20170917_170012.jpg

És a végeredmény:

dsc00590_2.JPG

dsc00592.JPG


Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg, hogy mások is láthassák! Ha Te is újítottál fel ilyen asztalt, mutasd meg a facebook bejegyzés alatt kommentben, hiszen nagyon inspiráló tud lenni, hogy ugyanabból a tárgyból milyen sokfélét ki lehet hozni! :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesdualko.blog.hu/api/trackback/id/tr6513610741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisstimi 2018.03.15. 13:02:41

Szia, gondolod azzakkal a festékkel, amely a Simple Stylish Alkoss & Díszíts sorozattal kapható sikerül is oly szépen a bútort felújítani? Köszönöm!

agnesdualko 2018.03.17. 15:17:18

@kisstimi: Szia Timi! Nem próbáltam még azokat a festékeket, így nem tudok személyes véleményt mondani róla. Ha nem vagy biztos benne, érdemes először egy kisebb darabon kísérletezni és csak azután nekiesni a bútornak. Jó munkát! :)

kisstimi 2018.03.19. 10:32:03

Nagyon szépen köszönöm a választ. Esetleg nem szeretnél megvenni és cikket irni róla? Neked nagy tapasztalatad van, szerintem a vélemyéned nagyon segíthet azoknak, akik mint én nem tudják hogy ezek a festékek jók-e. Mit szólsz hozzá?

klari98 2018.03.20. 21:03:18

Sziasztok, én is szeretném ezt kérni. Nem találok sok információt erről a sorozatról, a festékről sem. Jó lenne tudni mire használható, mire nem, azt is, hogy érdekes-e a magazin tartalma.

agnesdualko 2018.03.26. 20:57:52

@kisstimi: @klari98: Sziasztok! Rendben, nem ígérem, hogy mostanában, de valamikor beiktatom a bejegyzések közé! :)

kisstimi 2018.03.30. 06:49:00

Köszönöm szépen :) Követem a blogod!
süti beállítások módosítása