Mire jó a látványtervezés?

2021. február 01. 17:00 - agnesdualko

Ebben a bejegyzésben a látványtervezéssel kapcsolatban szerzett tapasztalataimat szeretném Veled megosztani.

Sajnos a lakberendező képzésen, ahova jártam, nem tanultunk számítógépes látványtervezést (igen, tudom, rosszul választottam iskolát), pedig ma ez már elengedhetetlen részét képezi egy lakberendezési tervezésnek, hiszen egy rendkívül fontos szemléltető eszközről beszélünk, ami a hatékony kommunikáció része a megbízó és köztem.
Így a látványtervező szoftver használatát 2020 februárjában kezdtem el elsajátítani. Először részt vettem egy alapozó képzésen, majd azóta autodidakta módon fejlesztem folyamatosan a tudásomat, videók segítségével.

podma_makeover_11_nappali.jpg


Munkám során megfigyeltem, hogy a 3D látványterveket nem tudom semmilyen más szemléltető eszközzel kiváltani.
Használok képmontázsokat, kézi rajzokat és alaprajzokat is természetesen – de magyarázhatok bármilyen részletességgel, amíg a megbízó nem látja egyben a látványterven az elképzeléseimet, egyszerűen nem megy át az információ, nem tudják elképzelni, amit megálmodtam.

Éppen ezért törekszem arra, hogy egyre jobb és jobb minőségű képeket tudjak készíteni, amíg nem engedhetem meg magamnak, hogy a munkámnak ezt a részét kiszervezzem egy profi látványtervezőnek.

podma_makeover_11_alapertelmezett_0.jpg

Amellett, hogy a látványtervezés segíti bemutatni az elképzeléseimet a megrendelőnek, engem is segít tervezés közben.
Még nem vagyok régóta a szakmában, ezért többnyire „alultervezem a teret”.
Ezt nem úgy értem, hogy túl kellene zsúfolni a helyiségeket, hanem általában több dolgot is elbírna az adott enteriőr: több textúrát, felületet, tapétát, textíliákat és fényeket. A látványtervezés közben viszont folyamatosan tudom ezeket változtatni, és ezáltal a végeredmény is sokkal jobb lesz.

but_zsofia_sasad_resort_01_i_furdoszoba.jpg

A látványtervezés a fentiek mellett az alábbiakban is segít:

  • a tervben tudom változtatni a színeket, anyagokat, így azt a verziót valósítjuk meg, amelyik a legjobban tetszik
  • segít „érezni a leendő teret”,
  • valamint kiküszöbölni az esetleges tervezési hibákat
  • különböző szögekből megtekinthetjük a helyiségek kinézetét, így még a tervezés közben tudunk változtatni, ha szükségesnek látjuk (ez egyébként elő is fordul rendszeresen)
  • ezek következtében rengeteget spórolhatunk, hiszen nem fogunk olyan dolgokra költeni, ami nem illik a helyiségbe, akár funkcionálisan, akár stílusában

A 3D képek elkészítése egy rendkívül összetett folyamat.
Az, hogy „felépítem” a lakást és elhelyezem benne a bútorokat, különféle termékeket, csak az első lépések. Ezután pontosan be kell állítani az anyagokat, felületeket, úgy, hogy a programban a megfelelő anyagtulajdonságot rendelem hozzájuk. A fények kiszerkesztése szintén hosszadalmas, aprólékos munka, és nagyon befolyásolja a kész renderkép minőségét.
Nem véletlenül külön szakma a látványtervezés, egy évnyi tapasztalat megmutatta, hogy az igazán jó képek készítéséhez még sok-sok órányi gyakorlásra (és egy sokkal erősebb processzorral rendelkező számítógépre) lesz szükségem.

but_zsofia_sasad_resort_01_e_haloszoba.jpg

Látványtervezést egyébként nem csak akkor kérhetsz, ha éppen az új lakásodat tervezed kialakítani. Akkor is tudom ajánlani, ha például van egy régi, felújítandó ingatlanod, amit szeretnél eladni, mert az érdeklődők többsége nem látja, hogy mit lehet kihozni egy romos állapotú lakásból. Látványtervek segítségével pedig meg tudjuk ezt mutatni, anélkül, hogy milliókat költöttél volna felújításra.

Amennyiben úgy érzed, hogy Neked is segítségedre lehetek a látványterveimmel, keress meg bizalommal!

 

Ha tetszett az írásom és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról vagy kreatív alkotásomról, akkor kövess a Facebook oldalamon!

Szép estét,
Ági

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agnesdualko.blog.hu/api/trackback/id/tr9616410442
süti beállítások módosítása